100% garance spokojenosti

Původně jsem měl rozepsaný příspěvek o tom, jak to v česku u fotografů funguje. Jenže když jsem si ho po sobě 2x,3x přečetl, tak mě ten článek tak znechutil až jsem usoudil, že vůbec nemá cenu se vyjadřovat v k tomu, jak některé služby obecně u nás fungují. A pokud jde o reklamace u fotografů, tak to je kapitola sama o sobě. Místo toho jsem usoudil, že bude lepší napsat o tom, jak to funguje u nás.

Vždycky mi šlo o to, dát lidem něco navíc. Být jiný než ostatní. Jenže jak na to? Stále jsem na to nemohl přijít. Díky tomu, že jsem měl vždy dost času mluvit se zákazníky, tak jsem měl čas poslouchat co jim obecně vadí na službách.

A tak jsem trochu překopal ceník a upravil ho více potřebám zákazníka. Od konkurence jsem se sice sešel s nepochopením a že takhle to nejde dělat, ale mě to bylo jedno. Je pravda, že jsem to "testoval" v menším měřítku na stálých zákaznících a fungovalo to. V roce 2017 před Vánoci jsem uznal, že je na čase to nasadit od ostrého provozu a vyzkoušet, jestli je možné, aby to fungovalo dlouhodobě. A protože to fungovalo, tak v červnu 2018 bylo na čase posunout se dál.

A jak že to funguje? Jednoduše. Běžná praxe je taková, že zaplatíte a poté využíváte službu a doufáte, že to dopadne podle vašeho očekávání a nebo ideálně nad očekávání. Bohužel toto očekávání může narušit mnoho faktorů.

Dám vám příklad. Představte si, že jdete do restaurace na jídlo a zaplatíte až podle toho, jak vám chutnalo. To by bylo fér, že?

Můžete mít oblíbenou restauraci, ale může se stát, že kuchař nemá den a maso bude třeba vysušené, omáčka špatně dochucená a nebo vám návštěvu znepříjemní personál, který se zrovna špatně vyspal. To vše může ovlivnit váš zážitek.

My k focení přistupujeme tak, že nás to baví a chceme tím dělat radost dalším lidem. Ale protože za to od lidí chceme peníze, tak stále náš zákazník stojí na prvním místě a neměl by být nějak ochuzen jen proto, že se fotograf špatně vyspal a nemá náladu. Proto u nás se nic neplatí předem, nečeká se několik týdnů na náhledy fotek a poté měsíce na zhotovení. Náhledy dostane do 2 pracovních dní a hotové fotky do 14 pracovních dní. Nenajdete u nás žádný balíček 5, 10 a nebo 30 upravených fotek. Každý zákazník si sám vybere co se mu líbí a za co zaplatí. A protože chceme, aby si od nás zákazníci mohli odnést co nejvíce fotek, je tomu přizpůsobena i cena.

Jediné pravidlo, kterého se striktně držíme a nikdy se ho nevzdáme, tak že neupravené fotografie od nás nikdy nedostanete. A proč taky? Když si za rozumnou cenu můžete odnést tolik upravených fotek, kolik budete chtít :)


Autor: Radek Čech

Další články